maandag 15 juli 2013

Ik moet het tegen iemand kwijt


Nadat de examens eindigden viel er qua school een enorme last van mijn schouders. Toch vond ik het erg om “afscheid” te nemen omdat ik op dat moment van plan was om tijdens het volgende schooljaar uit de kast te zijn.
Die zaterdagnacht was ik in mijn bed aan het piekeren. Met een geheim rondlopen is mijn ding niet, ik ben normaal gezien een open boek. Daarom had ik zin om het tegen iemand te vertellen. Maar wie?
Al snel dacht ik aan Lara. Een oude klasgenoot die in dezelfde stad studeert als ik Lara is iemand die ik kan vertrouwen, die kan luisteren en iemand die haar eigen leven heeft. We zien elkaar niet dikwijls en we hebben niet veel gemeenschappelijke vrienden, waardoor ze zeker haar mond niet zou voorbij praten. Ik stuurde haar meteen een SMS of we die maandag konden afspreken. Tot mijn verbazing (het was 02.30 uur) stuurde ze meteen terug. We zouden die maandag afspreken, en ze vroeg of er iets was. Ik dacht dat het beste was om haar niet ongerust te maken en ik negeerde dus de vraag door een andere te stellen.


Wow, op dat moment had ik een afspraak met iemand gemaakt voor mijn eerste coming out te doen. Was ik er wel al klaar voor?

2 opmerkingen: